Autumn fruits for breakfast – 毎朝のフルーツ

最近気を付けていること。
朝ごはんを食べること。

産休から復職してからの5,6年は朝ごはんを食べないことが多くて、
何となく朝のエンジンがかからない気もしていたのですが、
忙しさにぐぐっと押し出されて、食べないことが習慣化してしまっていました。

それでも最近は、パワートレーニングの先生のアドバイスや、
体重が思いっきり減ってしまったこともあり、
できるだけ何か旬のフルーツを、朝食べるようにしています。
(時間がないときは、駅の野菜ジュースで済ませてしまうこともあるけど……)

fruits for breakfast

これは、梨とマンゴー。
夏と秋をいったりきたりする季節の組み合わせ。

自分が好きなもの、そのとき食べたいものは、
自分のからだにそのときあっているものだと思っているので、
ばたばたしている朝の時間も、食事がとても楽しみだったりします。

もうすぐぶどうの季節が終わってしまうので、
大粒のピオーネを毎朝食べられるこの日々がとてもうれしいです。んー、おいしい。

そんな朝食の話でした。

Recentry, I try to eat breakfast every morning.
It makes up my balance of tha day.
So I choice the seasonal fruits. It’s yummy:-)
I love the fruits.
The grapes tastes good this season and I like it very much.
Autumn fruits are so sweet and fresh in Japan.

About maopucci

*Traveller *Marketer *Creator (Photo / Design / Direction / Writing and more,) *living in Ashiya Favorite things *Journey *Diving *SUP *Climbing *Cooking *flowers *music

2018/10/03 12:17:40 by maopucci
Categories: gourmet, private, seasonal fruits, Vegan, vegetarian | Tags: | Leave a comment

error: Content is protected !!